Op naar Yogjakarta - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van mariekeh - WaarBenJij.nu Op naar Yogjakarta - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van mariekeh - WaarBenJij.nu

Op naar Yogjakarta

Door: Webmaster

18 April 2011 | Indonesië, Pangandaran

Yogja 18-04

Vandaag gaan we van Pangandaran naar Yogjakarta. Dit wordt een lange tocht van zo'n 300 km dus om 5.15 stond er een schatig joch voor de deur: Goodmorning Mam! I'm you're wake-up call! Haha, gelukkig was ik al wakker ook al was het al weer erg laat. Om 23.15 vond Willem dat we nog wel even konden zwemmen en dat hebben we dus maar gedaan. Willem, Pita, Hannie en ik. Erg leuk maar was wel meteen weer wakker. H. Had haar sleutel vergeten dus liepen er om middernacht nog 2 dames in alleen bikini en handdoek naar de recptie voor een reservesleutel. En weer waren wij de belevenis ipv andersom!!

Onderweg naar Yogja in Midden-Java nog een paar tussenstops gemaakt om bv te zien hoe mannen in de rivieren de klei eruithalen om cement te maken en vruchtbare grond voor de landbouw. Om 17.00 in het hotel en even mooi maken voor een excursie. Om 18.15 in de bus naar een Ramayana voorstelling maar eerst een buffet. Het gehalte NL/Belg is erg hoog. 3 bussen vol!
Lekker eten maar het ballet was erg mooi!! Het gaat over Rama en Sita en over een demon die haar ontvoerd en hoe Rama haar weer terugkrijgt met behulp van enige list (aapjes) maar ook zijn broer en vrienden. Het ballet was heel erg leuk en wie de dvd eens wil zien moet dat maar zeggen. Ook heb ik 2 wajangpoppen gekocht bij de muziekschool die deze 2 voorstellen.

Later!

Nog een biertje in het hotel en dan niet al te laat naar bed!!