16 en 17 april - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van mariekeh - WaarBenJij.nu 16 en 17 april - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van mariekeh - WaarBenJij.nu

16 en 17 april

Door: Webmaster

17 April 2011 | Indonesië, Pangandaran

Gisteren (zaterdag!) om 5.30 gewekt want om 6.00 moesten de koffers buiten klaar staan. Die gingen de bus in net als wij om 7.00 omdat we om 8.00 de trein naar Banjar namen. Een supermooie tocht door de rijstvelden en valleien in hetoosten van West-Java. De tocht duurde ongeveer 3 uur. Lekker met de deur open rijden en een goeie brunch van Nasi Goreng en banaan als toetje. Onderweg een feest van een besnijdenis bezocht en iedereen was uitgenodigd en mocht meeeten maar daar bleven we te kort voor. Om 14.30 in het wederom leuke hotel op de kop van Pangandaran.

Hier is een klein natuurreservaat en daar ben ik in mijn 1-tje naar toe gegaan. Vogels zijn er niet veel maar wel bavianen, bonobo's, herten, kreeftjes (in die gegraven holletjes), een varaan en vleermuizen. Om 17.30 terug afgesproken met de anderen voor een spectaculaire zonsondergang.

Daarna met z'n allen naar een visrestaurant waar je je eigen vis kon uitkiezen! Uiteraard BBQ Gamba's en die waren zoooooooo lekker! hierna naar de supermarkt naast het hotel voor een paar biertjes en die hebben we bij mij op de veranda opgedronken. Muziekje erbij!! Gezellig ouwehoeren met Pita, Willem, Jonette, Hannie en Marja. Toch mis ik Gerda en Joyce wel een beetje! Ben nu wel de enige roker maar bij mij op de veranda kunnen ze niets zeggen. Alhoewel iedereen me verzekerd dat het helemaal niet erg is en dat geloof ik ook wel!

Vanmorgen stond er een fietstocht op het programma maar die heb ik overgeslagen. Eerst maar een apotheek opgezocht voor anti-allergie pillen en een flinke dosis jeukzalf. Pillen mochten niet in USA verkocht worden maar ik neem het risico wel!

Daarna nog een uurtje bij het zwembad met Hannie die ook niet mee was. Lucnch om 12.00 en daarna de bus in voor een boottocht op de Green Canyon. Beetje deceptie! Alleen een varaan gezien maar wat wil je met 100 boten op een tocht van hooguit 2 km. Op het eind kon je omhoog klimmen via 3 andere longboats wat echt levensgevaarlijk was! Hier kon je dan een stukje verder de canyon in kijken waar je ook kan zwemmen als het water rustig is. Wel met een zwemvest want er staat een sterke stroming. Deze Canyon is pas in 1996 ontdekt door een amerikaan, vandaar de officiele naam Green Canyon. De plaatste bevolking vaart er wel bij maar de natuur uiteraard niet. Dit was geen optionele excursie dus heb er geen spijt van hoeven hebben om mee te gaan.

Nu weer even bij het zwembad en dan zo omkleden voor de volgende zonsondergang! Straks eten en dan is de veranda weer open... Niet te lang want morgen gaan we naar Yogjakarta en dat is hier 300 km vandaan dus we moeten de hele dag rijden. Dat betekend om 5.15 wake-up call!!!!!!

Leuk als jullie een bericht achterlaten, daar geniet ik erg van!!!!!

later, xxx

• 18 April 2011 - 01:10

Sjaak:

Hoi Marieke ,

Hoe is het weer daar je bent behoorlijk actief zeg . Doe het hier wat rustiger aan hoor. Zit hier trouwens in pranburri.

Ik heb geen mooi reisverslag wel foto's op Facebook

• 18 April 2011 - 07:17

Karl:

Super, wat kun jij geweldig schrijven. Ik heb genoten van je verslag, het is of je er zelf bij bent. (ben wel een beetje jaloers hoor, zou er wel bij willen zijn) Hoop snel weer iets van je te mogen lezen en wens je heeeeeel veel plezier. Groetjes Karl en Laura

• 19 April 2011 - 06:23

Tante Ada J.:

Wat een mooie reis Marieke.
    Nog veel plezier, hoor!