Nogmaals een superdag!! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van mariekeh - WaarBenJij.nu Nogmaals een superdag!! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van mariekeh - WaarBenJij.nu

Nogmaals een superdag!!

Door: Webmaster

25 April 2011 | Indonesië, Kuta

25-04 Catamaran

We hoeven pas om 7.45 te verzamelen in de lobby maar om 5.30 staat er alweer een wezenloos op een soort xylofoon te harken in het restaurant dat weer precies bij mij voor de deur zit. Ik heb dan wel als enige zeezicht maar ook de herrie van restaurant, bar en zwembad. Nou ja, heb oordoppen bij me...

Om 7.45 werden we opgehaald en toen naar het haventje voor de catamarantocht naar het eiland Lembongan. Hier is een heel mooi resort en een paar kleine dorpjes. Om 10.30 kwamen we aan en om 11.00 gingen we snorkelen. Dat ging heel goed! Ben in 3 kwartier maar 3 keer boven water geweest!!! Het was echt prachtig, zoveel soorten en maten en kleuren vissen en koraal, echt geweldig!!!Nemo maar ook sluiervissen (zwart, wit en geel) maar ook grote baarzen, iets met wat leek op een zwaard op z'n kop, van groot tot klein, geweldig dat het nog bestaat!

Om 12.30 een BBQ: Allerlei salade, vis, gamba's, rund- en kipsate, rijst, mie, ook weer allemaal heerlijk!! Fruit toe en natuurlijk een Bintang! Tis nog vroeg maar mag wel een keertje!

"s middags kon je kiezen wat te doen. Of naar een dorpje in de buurt of met een glazenbodem boot terug naar het rif. Hanny, Willem en ik zijn naar het dorpje gegaan en Els en Marja naar het rif. Wij kregen uileg over de locale economie en dat was zeewier. Ze importeren uit de Filipijnen en kweken het dan zelf op. Als het groot genoeg is verkopen ze het weer en wordt het vooral gebruikt om gelatine van te maken! Daarna naar Gala-Gala wat een huis is wat door een man op zijn 61e ofzo met de hand, onder de grond is gebouwd. Allemaal heel rare kleine kamertjes en ze konden niet echt uitleggen waar alles nu voor diende of had gediend... Zij zeggen natuurlijk dat het iets heel religieus is maar volgens mij was de beste man zwaar in een psychose!!

Nog een klein tourtje door het resort en toen weer de catamaran opgezocht voor de terugtocht. De glazenbodemboot was een deceptie hoorden we achteraf dus we hebben weer de goede keuze gemaakt!

Ben een beetje verbrand maar het was weer een hele leuke tour! Om 18.00 nog een biertje (of 2) op het strand en dan gaan douchen. Geen honger en wil nog iets voor de kinders kopen dus ff Kuta in! Met 2 jurken en een tijger naar huis maar voor Anna wordt het lastig want er zijn wel veel jurken maar er staat met koeienletters: Pas op met vuur!!!! Die kopen we dus maar niet!! Zo weer op tijd naar bed, het is nu 22.20 en de Bintang is op en morgen gaan we raften dus ff bij de les!!!

• 25 April 2011 - 18:12

Sandra:

Je hebt zo te lezen een heerlijke vakantie. Geniet ervan.
    Groetjes Sandra

• 26 April 2011 - 06:38

Daan:

MLWPS12345 VANDAAN

(berichtje van Nel: het is geen willekeurige reeks, kun jij de code kraken??)

• 27 April 2011 - 03:00

Marieke Laat Wel Plaatselijk Scheten?? Heb geen idee maar heb een heel leuk kado voor hem!!