Oversteek naar Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van mariekeh - WaarBenJij.nu Oversteek naar Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van mariekeh - WaarBenJij.nu

Oversteek naar Bali

Door: Webmaster

23 April 2011 | Indonesië, Ubud

22-04

Gisteren de oversteek naar Bali. Om 5.00 morningcall terwijl we pas om 7.00 zouden vertrekken maar toe maar. Laatste uurtjes op Java. Was leuk maar het totale gebrek aan fauna is nogal stuitend, alles gaat in de sate, dus hier zal ik niet terug komen waarschijnlijk. De Borobadur, Prambanan en de Bromo waren echte hoogtepunten die ik niet meer vergeet!

Om 7.00 al vertrokken naar de ferry want het is paasweekend en dan schijnt het druk te zijn met locals die naar Bali gaan. Als je laat aankomt kan je wel eens 8 uur moeten wachten in de rij! Dat willen we niet dus het was wederom vroeg. Om 9.00 waren we er en om 9.30 waren we al op de ferry. Het is net een uurtje overvaren en ook nog een uur tijdsverschil dus om 12.00 gingen we op weg naar Ubud. Bali is hindoegebied dus ook weer van de gammela-luidsprekers af!

Eerst nog lunchen met uitzicht op de Indische ocean en toen naar het kantoor van Panorama (het plaatselijke kantoor waar Fox de gidsen e.d. vandaan haalt) waar we afscheid namen van Tony,Sali en Firman. Aardige gasten die ons goed hebben geholpen!

Om 18.30 kwamen we aan in Ubud. Godzijdank weer eens 2 nachten in een hotel dus rugtas kan eindelijk weer eens leeg. Heel mooi hotel met eigen rijstvelden, 3 zwembaden, lekker eten, al heb ik nu een hamburger genomen, en het centrum op 2 km. We hebben gisteren al gebeld voor excursies maar alles is al vol of te ver of het weer is niet helder genoeg dus vandaag maar een relaxdag!! Gisterenavond om 22.30 nog gaan zwemmen met Hanny en Willem. Nu had ze de sleutel wel bij zich haha. Heel gaaf, keiharde regenbui, een heleboel vuurvliegjes, en een wolk die met 2 sterren precies op een tijger leek! Om 1.00 naar bed en zit nu te ontbijten. Weet nog niet wat ik ga doen vandaag maar dat horen jullie wel in het volgende verhaal!

• 23 April 2011 - 07:15

Nelleke:

Nou Marieke, dat klinkt allemaal wel echt helemaal super!!! Kan niet wachten op de foto's.

Pap en mam zijn goed aangekomen in Marokko.

Veel plezier nog! Kunnen we je nog ergens ophalen als je weer terug komt?? XX

• 25 April 2011 - 13:28

Hoi lief,

Het is ook geweldig! Karl komt me van R'dam CS halen, kom al vroeg aan... Maar donderdagavond bij jou eten is prima!!!! XXXX