vrijdag 15-04 - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van mariekeh - WaarBenJij.nu vrijdag 15-04 - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van mariekeh - WaarBenJij.nu

vrijdag 15-04

Door: Webmaster

15 April 2011 | Indonesië, Bandung

Alles ok hier, af en toe een beetje regen op het einde van de middag maar het is lekker warm!

Gisteren zijn we van Jakarta richting Bandung gegaan. Na een stadstour door Jakarta en oud Bataviastad waar we toch nog veel NL invloeden zagen zijn we naar de botanische tuin in Bodor geweest. Veel bomen en een nederlands kerkhof uit de 18e eeuw. Op een plein in Jakarta waren er nog een paar meiden die met mee op de foto wilden. Waarschijnlijk omdat ze net tot mijn middel kwamen...

Na de lunch nog 2,5 uur rijden naar Bandung waar we weer in een fantastisch hotel terecht kwamen. We blijven hier 2 nachten. Er zijn niet veel toeristen en worden koninklijk behandeld. Het plenst dus maar in het hotel gegeten en een gezellige avond met alweer "onze groep", Sumatra zit weer aan een eigen tafel... Toch nog een tijdje zelf bij hen gezeten en was best gezellig. Het is iig geen onwil.

Vanmorgen om 6.15 wakker maar dat was goed want om 7.00 is het ontbijt want vandaag gingen we naar de vulkaan "Tangkuban Perahu" wat omgekeerde prauw betekend. We zitten dan op 1830 meter! In 1969 was de laatste eruptie maar tot nu toe is hij nog steeds actief. Voorlopig hoef ik even geen eieren meer want hij riekt best!

Hierna naar de warmwaterbron Kawah Domas. Een bad waar je kunt zwemmen met water van 39 C. Na de lunch met een andere groep, wij gingen maar met 8 man van de 20, in de bus naar de muziekschool Pak Udjo waar ze het traditionele instrument Angklung bespelen. Kinderen tussen de 4 en 15 jaar oud spelen instrumenten en dansen en ook was er nog een voorstelling met Wajangpoppen. Het was erg leuk! Heb hier ook 2 hele mooie wajangpoppen gekocht.

Om 18.30 en weer een megafile hebben we weer gegeten in het hotel. Lekker naouwehoeren en nu is de rest naar bed! Morgen weer om 5.30 op want om 6.00 moeten de koffers buiten staan want we gaan een reis met de trein maken. Tis nu over 11-en dus later meer!