Marmagao India - Phuket Thailand - Reisverslag uit Phuket, Thailand van mariekeh - WaarBenJij.nu Marmagao India - Phuket Thailand - Reisverslag uit Phuket, Thailand van mariekeh - WaarBenJij.nu

Marmagao India - Phuket Thailand

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg

10 Februari 2014 | Thailand, Phuket

Marmagao was leuk maar verwacht niet dat het allemaal strand is… We lagen tussen de containers op zo’n 7 kilometer van het stadje Marmagao. Het was wel warm en je moest dus wel een taxi nemen. Omdat ik alleen was vonden de motortaxi’s dat ik beter achterop een motor kon stappen, veel goedkoper!! Maar ik wil nog naar Indonesië in 1 stuk dus dat heb ik maar niet gedaan… Er was een Japanse tuin waar ik niets Japans aan kon ontdekken maar het lag aan zee en er vlogen wel mooie vogels. Ook zeearenden, echt gaaf hoe die blijven zweven zonder te wieken. Ook zag ik mijn 1e wilde dolfijn. Beetje jammer dat hij dood in het water lag te dobberen. Het stadje zelf was ook wel leuk, koeien midden op de weg gezellig met varkentjes ( hier zijn de meeste mensen christelijk) en iedereen heeft wel werk en het zag en rook er een stuk beter dan in Mumbai. De taxichauffeur sprak gelukkig redelijk engels dus we hebben een leuk gesprek gehad. ’s Avonds was er een workshop over de oude meesters in de kunst, Rembrandt, Picasso en Chagall. Heel leuk over hoe hun techniek was maar ook hoe je kan zien of iets nep is of niet, bv aan hoe zij hun werken tekenden. Ze hebben een heleboel kunst aan boord die je ook kan kopen. Het meeste vind ik niet leuk. Te vrouwelijk, te romantisch of het zijn net grote kerst-/ansichtkaarten. 1 schilder vind ik wel leuk en dat is Anatole Krasnyansky. Het schilderij die ik eigenlijk al in het begin heel mooi vind heet ‘Accordeon Conversation’ en die heb ik de volgende dag in een veiling gekocht. Ik wist eigenlijk niets van kunst behalve of ik het mooi vind of niet maar het is wel leuk om er wat meer over te weten. Ook zijn er steeds loterijen aan boord. Meestal als de show is afgelopen maar ook als je deelneemt aan workshops. Ik heb nu een gratis foto gewonnen, een fles champagne en een kwartier gratis wifi en die komt nu mooi van pas…

Vrijdag de 7e meerden we aan in Colombo. Ook deze poort ligt weer een heel eind van de stad, zo’n 8 km. Ze hadden een soort marktje op de pier gemaakt maar vroegen echt idiote prijzen! Waar het in R’dam en trouwens overal streng verboden is om je bij de containers te bevinden loop je hier gewoon onbegeleid overal tussendoor. Ook verzegelde containers!! Ik ben in 2005 ook al in Sri Lanka geweest alleen niet naar Colombo omdat er toen nog aanslagen werden gepleegd door de Tamil tijgers. Veel originele stukken stonden toen in het museum in Colombo zoals beelden uit Damballa, Polonarwa (ik weet niet meer precies hoe je het schrijft) en Sigirya. Dus ben ik naar het nationaal museum geweest, naar de markt, het parlement en een hele grote boedistische tempel met een levende olifant (voor ceremonies). Zijn moeder was er ook, die stond opgezet in het automuseum die ook in de tempel was. ’S Avonds was het erg gezellig geweest in de Mix bij Stryker en met Jeroen, een zanger van de Rotterdam maar toen ik om 1.30 naar mijn hut ging bleef die potdicht. Na een uur kwamen ze erachter dat de stroom eraf was en ook de 2 mastersleutels van eerst housekeeping en daarna die van security bleken niet te werken… Toen moest de sleutelmaker uit bed komen om het slot eruit te boren. Buren waren erg blij om 3.30! Ik trouwens wel, eindelijk naar bed!

Na Sri Lanka is het weer 3 dagen varen naar Phuket in Thailand. Bij de presentatie bleek dat ook hier weer niets lopend te doen is omdat we weer 8 km van de stad afliggen en in Port Klang in Maleisië zelfs 80 kilometer van Kuala Lumpur. Klang zelf is alleen maar een megahaven dus dat wordt een extra zeedag. Niet zo erg want die zijn heerlijk en we hebben er niet veel meer van. In Indonesië is het bijna allemaal ’s nachts varen en de volgende dag in port. De tijd gaat zo vreselijk hard! Ik had echt gedacht dat ik nu wel eens aan huis zou gaan denken maar ik keek toevallig wat foto’s op mijn mobiel en herkende niet eens mijn eigen achtertuin… Ik heb nog 18 dagen maar die zijn echt zo om. Ook omdat we vannacht weer een uurtje in moesten leveren. We zijn nu GMT +5.30. Er gaan ook heel wat mensen naar huis in de 1e Singapore dus die zijn al aan het pakken en workshops worden voor het laatst in deze cruise gegeven. We hebben finales van dansen en van zingen dus het lijkt al een beetje een einde. Volgens Stryker zal het aan de bar wel heel druk worden vanaf Singapore wat dan komen er een berg Australiërs aan boord. Ben benieuwd, zit nu veel met Britten, Canadezen en Nederlanders te praten. En natuurlijk met de Filipino’s, echt heerlijke mensen!!
Groeten en tot later, XXX

P.s. Als Bonnie dicht is is het maar goed dat ik weg ben Arnie!! Je kan natuurlijk ook naar Braaf….

  • 10 Februari 2014 - 17:46

    Nelleke:

    Hoi Mariekje,

    weer een leuk verhaal. Moet wel om je lachen :-)

    Groetjes van je Cactusssss, die staat veilig bij ma. DOEI!!

  • 10 Februari 2014 - 21:11

    Nelleke:

    Trouwens maar goed dat ik die foto's heb meegegeven straks zou je ons nog vergeten !!

  • 10 Februari 2014 - 22:16

    Cees Huurman:

    Mooi verhaal Marieke. Heel fijn dat we je een beetje kunnen volgen. Fijn om AC te hebben in je hut. Het zal wel erg warm en vochtig zijn.
    Heb je contact met W.T.K.'s ( machinisten) en heb je een rondleiding gehad in de machinekamer? Graag hoor ik hoe je dat vond. Je weet dat dat mijn belangstelling heeft. De installatie is heel anders dan de Rotterda IV, waar ik op zat.
    Marieke veel plezier en ik ben blij dat je het naar je zin hebt. Goede reis XXX

  • 12 Februari 2014 - 00:30

    Arianne Huurman:

    Droogkloot! Ik lach bijna mijn kinders wakker! Lachen om dooie dieren...het moet toch niet gekker worden! Ik dacht, hoe kom je je tijd door op zo'n schip, maar dat gaat je goed af! Carrièreswitch? De tijd gaat echt snel when you're having fun! Ken ut! Geniet nog van alle mooie feestige dagen die nog gaan komen! Tot je volgende verslag! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phuket

Kruidenreis Rotterdam - Singapore

51 dagen cruisen met de MS Rotterdam

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2014

Singapore AirPort

24 Februari 2014

Terug naar Singapore

19 Februari 2014

Lombok Indonesie

14 Februari 2014

Singapore

10 Februari 2014

Marmagao India - Phuket Thailand
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 13714

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 28 Februari 2015

Zuid-Afrika

16 December 2013 - 01 Maart 2014

Kruidenreis Rotterdam - Singapore

12 April 2011 - 28 April 2011

Javan en Bali april 2011

Landen bezocht: