Singapore AirPort - Reisverslag uit Singapore, Singapore van mariekeh - WaarBenJij.nu Singapore AirPort - Reisverslag uit Singapore, Singapore van mariekeh - WaarBenJij.nu

Singapore AirPort

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg

28 Februari 2014 | Singapore, Singapore

En daar zit je dan weer op het vliegveld... Ik heb nu al heimwee! De laatste haven Surabaya was ook niet echt wat. Ook buiten het stadje niet echt dus wel even over de kade gelopen en in de terminal geweest waar de WiFi het natuurlijk weer niet deed... Het leuke is wel dat er in elke haven een muzikaal welkomst was georganiseerd, niet in de laatste plaats omdat de Indonesiers hun familie weer een dag aan boord kunnen hebben. Misschien kan ik in Rotterdam als gast nog weer eens een paar uurtjes op de Retreat verblijven met Saskia. We hebben mijn laatste avond in stijl afgesloten met een fles champagne die ik weer gewonnen had bij de veiling. Eigenlijk had ik een kunstwerk maar dan moest ik $65,- betalen voor de verscheping dus daar had ik geen zin in. Gelukkig werkte Tudor wel mee. Hij is hoofd kunst en komt toevallig uit... Roemenie! Dat vind ik nou grappig!

De intocht in Singapore was mooi en vertrouwd en nu moest het dus echt gebeuren... Ik kan er helaas niet aan ontkomen. Koffer inpakken viel dus niet mee... Ik heb toch niet veel gekocht maar toch moest ik wel dingen achterlaten en nu heb ik nog 33,5 kilo. Hoop maar dat ze niet moeilijk doen bij Malaysian airlines.
Iedereen heeft nog een Indonesisch muziekinstrument gekregen maar eigenlijk past het niet in de koffer. Ik heb ook een origami 3.0 gekregen van mijn Filipijnse vrienden. Foto volgt op Facebook... Die hou ik iig!

Zo'n laatste avond is toch niet leuk, iedereen weg of koffers pakken of vroeg naar bed maar zo kon ik mooi een afscheidsrondje maken. Alle flessen wijn zo her en der op het schip zijn leeg en alle gangen staan vol koffers. Het was een overnachting dus zijn er ook veel mensen de wal op. Koffer moet om 0.00 buiten staan dus deden ze dat natuurlijk al eerder. Beetje dom dat ik mijn telefoonoplader ook in mijn koffer had gedaan dus batterij is bijna leeg...

Er zijn wel wat zieken aan boord geweest maar gelukkig nergens last van gehad. De zeedagen vond ik vaak toch wel minimaal net zo leuk als al die containerhavens maar ik ging ook wel puur om het leven aan boord. Toch was Mumbai heel gaaf! Ook Bali, Gibraltar en uiteraard Malta. Alleen is het jammer dat je vaak toch een hoop geld aan een taxi kwijt bent om ergens te komen. Als er al een shuttlebus is gaat tie naar een winkelcentrum ofzo.

Veel nieuwe vrienden gemaakt maar dat kan ik natuurlijk overal wel. Sommige zijn een stuk leuker dan de andere maar dat kan je wel kiezen natuurlijk. Heb die ene domme man dus ook nog maar 1 x daarna gezien... De shows zijn vaak heel goed, trouwens al het entertainment aan boord. Stryker, Jody & Vanessa als de Neptunes, George, Rotterdam singers en the Hallcats. Niets mis mee!

Ik moet zo boarden voor Kuala Lumpur dus bedankt voor jullie tijd en berichtjes. Vond het leuk om van jullie te horen. de Joke's, Ed, Mirjam, Willem, Frits, Yvonne, Laura en natuurlijk mijn ouders en zussen en iedereen die ik nu vergeet natuurlijk. Had er graag nog een paar weken/maanden mee door gegaan... dag allemaal, tot morgen!

  • 28 Februari 2014 - 12:41

    Joke Booij:

    Wij zijn zeer benieuwd naar de foto's t.z.t Frits en Joke

  • 28 Februari 2014 - 14:29

    Arianne Huurman:

    Tranen met tuiten wanneer je weggaat! Been there...Maar hier weer een warm welkom voor je hoor! (Ach wat is warm)

    x Arie

  • 28 Februari 2014 - 14:54

    Ed Post:

    Hoi Marieke, zal je verslagen en verhalen van je halve wereldreis missen.
    Een ding kunnen ze je zeker niet afnemen en dat is de onvergetelijke indrukken
    die je overal tegenkwam.
    Welkom thuis en we drinken er binnenkort een op.
    Je zal ongetwijfeld nog wel wat te vertellen hebben.
    Gr. Ed

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Kruidenreis Rotterdam - Singapore

51 dagen cruisen met de MS Rotterdam

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2014

Singapore AirPort

24 Februari 2014

Terug naar Singapore

19 Februari 2014

Lombok Indonesie

14 Februari 2014

Singapore

10 Februari 2014

Marmagao India - Phuket Thailand
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 732
Totaal aantal bezoekers 13717

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 28 Februari 2015

Zuid-Afrika

16 December 2013 - 01 Maart 2014

Kruidenreis Rotterdam - Singapore

12 April 2011 - 28 April 2011

Javan en Bali april 2011

Landen bezocht: