Oman - India - Reisverslag uit Bombay, India van mariekeh - WaarBenJij.nu Oman - India - Reisverslag uit Bombay, India van mariekeh - WaarBenJij.nu

Oman - India

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg

04 Februari 2014 | India, Bombay

Maandag 3 februari alweer, 1 dag over de helft! De eerste 4 weken zijn toch snel gegaan… Ik heb nog steeds het idee dat ik tijd tekort kom. De man met de skwiek-schoenen is verbannen naar het sportsdek op 9 dus ik wordt daar niet meer wakker van om 6.00 ’s ochtends. Hij had blijkbaar ook geklaagd dat er gerookt werd op de 3e dus hij heeft zichzelf nu dubbel te pakken omdat hij niet meer op 3 mag komen en er op 9 dus wel volop gerookt mag worden en dat ook grof gebeurd… Vandaag is het 32 C en hij is weer aan het rennen op het heetst van de dag en loopt te hijgen als een oud paard. Lekker laten liggen straks!

Muscat in Oman vond ik een tegenvaller. Vooral omdat er Arabieren wonen. De hop-on hop-off bus kostte $52,- dus ging niemand erin op 2 mensen na en hij moest toch rijden… Ook de winkels vroegen exorbitante prijzen en wifi was $3,- per uur, wat iedereen dan wel weer betaald. Er waren overal bordjes met verboden voor vrouwen, alleen voor moslims of alleen voor mannen. Kan iemand mij vertellen wat het verschil is met de bordjes “verboden voor Joden” in WO2?? Ik ben te trots voor zulke landen, ook in de shuttlebus terug naar het schip had de chauffeur de kachel keihard aanstaan. We vielen bijna flauw en 2 dames vroegen of de verwarming uit mocht. Oost-indisch doof die kaffer… Toen een man het vroeg ging die wel gelijk uit. Arabieren, had ik al gezegd dat ik het K.U.T.-volk vind? De 2e dag ben ik dan ook lekker op het schip gebleven, lekker rustig… En dan nog USA-vrouwen op de Rotterdam die het niet zo erg vinden want het is eenmaal hun cultuur. Dat kan zo zijn maar ik kom er niet meer. ’s Avonds wel een leuke thema-avond in het restaurant en de Jordanese geit was best lekker. Ook was er op het buitendek een optreden van Stryker (google maar) en een paar bartenders. Het was heerlijk weer en lekker druk en ik heb de jongens gefilmd. Helaas kan ik het nog niet terugkijken op de tablet want mijn camera is te nieuw en dat formaat kent het nog niet maar dat moet even wachten tot Mumbai. Eerst de Arabieren maar even uitzwaaien, joepie!! Eindelijk naar het echte Azië…

Het leven aan boord gaat goed! Er zijn nu verschillende workshops over kunst. Bv Carevagio, Bernini, de renaissance en Rembrandt en ik ben ook bij een veiling geweest met bv schilderijen van Thomas Kincade en Marcus Glenn. Vind er niet heel veel aan maar ze blijven zeggen dat het een goede investering is. Ik wil alleen dat het mooi is en ik er naar kan blijven kijken zonder dat het verveelt maar dat is blijkbaar niet de bedoeling van kunst… Rare jongens die veilingmeesters 

Mumbai. Het is echt een wereld van verschil! Wat een stad zeg! Bloedheet. Al die kleuren en geuren, van peper, bloemen, wierook maar ook echt heel gore luchtjes… En dan het verkeer… We hadden een taxi met z’n drieën voor 4 uur en die koste 700 rupies. Omgerekend nog geen $10,-. Aangezien ze geen buitenspiegels hebben (die worden eraf gereden) toetert iedereen. Je wordt rechts en links ingehaald en van rijbanen, richting aangeven enz. hebben ze nog nooit gehoord. We zijn naar het Gandhi-huis geweest, naar 2 parken, het treinstation wat op de werelderfgoedlijst van Unesco staat, 2 tempels, een wasserette voor kleding in de open lucht (wordt zelfs door hotels gebruikt) en er is ook een strand in het midden van de stad. Iedereen aan boord had geen goed woord over voor India maar ik vond het echt geweldig!!! Het is gewoon surrealistisch… Het is alleen ongelofelijk hoe strikt ze zijn met immigratie. Eerst moesten we allemaal een stempel in ons paspoort halen bij een face-to-face controle en blijkbaar morgen weer. Ik vond het leuk voor een dag maar ik wil hier toch echt niet blijven…

’s Avonds was er een cocktailparty op de boeg. Het was eigenlijk voor de Vista-klasse maar Mike had mij ook een uitnodiging gestuurd. Het zag er heel mooi uit in het donker en er waren heerlijke hapjes. George moest gitaar spelen. Blijkbaar was dit de eerste keer dat dit gedaan werd en het is wel voor herhaling vatbaar. Vanavond varen we weer verder naar Marmagoa maar daar zijn we dan morgenochtend al. Ook heel leuk dat ik via Mike de groeten van jou kreeg pa!

3 dagen geleden gingen we 's nachts weer een uur vooruit en toen ook nog een half uur om 14.30. toen was het dus 15 uur. Raar hoor! Ik hoop voor jullie dat het weer een beetje meevalt in NL maar ik ben blij dat ik hier zit! In Singapore zal het wel tegen vallen want daar is het veel kouder dan India. Maar 29C LOL!



  • 04 Februari 2014 - 11:04

    Ed Post:

    Hoi Marieke

    Geweldig weer je reisverslag. Dat met die k...t moslims is bekend in Oman. Je weet het dat we hier in Nederland er ook mee te maken hebben/krijgen. Ik begrijp wel uit je verslag dat je het goed naar je zin hebt aan boord..eten..drinken...amusement. Alleen een paardelul van een trimmer natuurlijk. Op naar Marmagoa. Ben benieuwd. Op naar je volgende reisverslag
    Gr. Ed Post

  • 04 Februari 2014 - 12:27

    Joke Booij:

    Wat een prachtig verhaal heb je er weer opgezet.Arabieren is ook geen goed volk, ver van weg blijven nou dat lukt wel met al die workshops. Nog veel plezier en door gaan met genieten xxxx Joke

  • 04 Februari 2014 - 17:31

    Nelleke:

    Dikke kus van mij! En vaker schrijven... Nee hoor, lekker zo doorgaan

  • 04 Februari 2014 - 18:22

    Kees Van Duijne:

    Heerlijk herkenbaar dat stukje over India... die mix van geurende kruiden, uitlaatgassen en stront, dat gedoe met het binnenkomen van het land en het verkeer met mensen die blijkbaar allemaal met hun handen aan de claxon vastgeplakt lijken te zitten. Dan zal Singapore straks een verademing zijn, allemaal veel moderner en schoner. Veel plezier met daar! :)

  • 04 Februari 2014 - 20:24

    Arnold Vonk:

    Hoi mariek was een super reisverslag ja je bent nu over de helft dus ga je aftellen maar heb je het nog steeds naar je zin anders kom ik even langs hoor wij zitten nu thuis want jofel is gesloten wegens verbouwing dus nu geen bier maar vrijdag weer wel . groetjes en we zie je gauw weer terug

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bombay

Kruidenreis Rotterdam - Singapore

51 dagen cruisen met de MS Rotterdam

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2014

Singapore AirPort

24 Februari 2014

Terug naar Singapore

19 Februari 2014

Lombok Indonesie

14 Februari 2014

Singapore

10 Februari 2014

Marmagao India - Phuket Thailand
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 13734

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 28 Februari 2015

Zuid-Afrika

16 December 2013 - 01 Maart 2014

Kruidenreis Rotterdam - Singapore

12 April 2011 - 28 April 2011

Javan en Bali april 2011

Landen bezocht: