Kreta, laatste dag in Europa - Reisverslag uit Kreta, Griekenland van mariekeh - WaarBenJij.nu Kreta, laatste dag in Europa - Reisverslag uit Kreta, Griekenland van mariekeh - WaarBenJij.nu

Kreta, laatste dag in Europa

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg

21 Januari 2014 | Griekenland, Kreta

Vandaag laatste dag in Europa. We zijn nu in Heraklion, Kreta maar ik ga niet de stad in. Vanmorgen een kookcursus tzatziki en hummus gedaan. Vanmiddag een workshop Windows 8 of een film, Bagage Claim. Ik zie wel. Gisteren ben ik in Athene geweest naar de Acropolis. De musea zijn helaas gesloten op maandag maar het complex zelf was wel te bezichtigen. Alles staat in de steigers want in 1917 hebben ze bij de renovatie gewoon ijzer gebruikt en dat staat nu op instorten. Het uitzicht is wel geweldig en wat een ongelofelijk grote stad. Pireaus, waar we lagen met het schip, ligt er eigenlijk tegenaan. Er ging weer een hop in-hop off bus dus voor een tientje kan je de hele dag in en uit de bus stappen over een route door de stad. De tempel van Zeus is nog maar een paar kolommen en de poort van Hadrianus ook een beetje onooglijk geworden doordat er van alles omheen is gebouwd maar wel leuk om eens in het echt te zien. Er zijn ook eigenlijk alleen maar toeristen van de MS Rotterdam dus niet druk zoals in de zomer wel het geval is. Er zijn nogal wat ouderen en gehandicapten (lijkt het toch nog een beetje op mijn werk in de taxi) aan boord maar die blijven aan boord of een beetje rond het schip en die kunnen de Acropolis zowiezo niet op. Het is nog wel een klim... Geen hele hordes op de foto dus!

We moesten om 15.00 weer terug zijn op het schip voor de veiligheidscheck en dan moet iedereen verplicht meedoen anders mag je niet verder mee varen en wordt je van boord gezet. Maar het is net als in het vliegtuig met een zwemvest enz.

Ik heb weer nieuwe mensen aan tafel en die lijken ook wel aardig ook al mis ik de vorige nog wel. Zondag was de laatste avond aan boord voor een hoop mensen en we hadden een speciale kaart. Escargots in knoflookboter vooraf, Surf&Turf (kreeftenstaart en filetmignon) als hoofdgerecht en passiefruitmouse na. Allemaal heerlijk!
Morgen dus naar het Suezkanaal en de menukaart gaat ook wat meer op z'n aziatisch dus wel aan mij besteed! Er zijn toch ook weer veel Nederlanders aan boord gekomen die geen zin hadden in de kou van het eerste gedeelte van de reis vanaf Rotterdam. Ik denk dat ze toch wel wat hebben gemist! Hoogtepunt was natuurlijk Malta maar ook Gibraltar was zeker de moeite waard!

Ik ben nu op het dek in de zon (18 graden maar het voelt veel warmer :-)) aan het wachten tot de was klaar is. Dat gaat helaas gewoon door maar voor de rest is het wel heerlijk. Als ik weer thuis ben en de handdoek ligt 's avonds nog steeds op de vloer zal ik wel even raar kijken...

Bedankt voor jullie reacties op het vorige verhaal en tot later!! XX

  • 21 Januari 2014 - 14:03

    Joke Booij:

    Wat een leuke, en lekkere dingen komen er langs bij jou. Erg leuk dat je af en toe nog de tijd neemt om het hele thuisfront op de hoogte te houden.Volgens mij kom je ogen te kort, die workshops zijn ook leuk om te doen weer eens iets anders ( kan niet altijd blijven lullen toch).Nog veel plezier en tot horens xx

  • 21 Januari 2014 - 17:03

    Barbara:

    Hey wijfie, wat gaaf om zo op deze manier een beetje mee te genieten van jou reis. En wat een leuke foto. Hier is t prutweer dus geniet maar van de heerlijke temperaturen. Als je weer terug bent kan je hier ook workshops gaan geven want die tzasiki wil ik ook wel leren :-).

    Have fun kusss

  • 21 Januari 2014 - 18:23

    Yvonne Berkien:

    Heyyyy. Leuk om weer te lezen over workshops en Athene. Hoe was het gala diner? Jemig en dan morgen Europa uit. Gaat wel super snel zeg. Veel plaatjes blijven schieten he! Tot je volgende verslag. Dikke kus! X

  • 21 Januari 2014 - 20:17

    Ed Post:

    Is weer een prachtig reisverslag. Lijkt me moeilijk om alles op te schrijven
    Maar dat lukt je geweldig. Geniet van de reis door het Suezkanaal. Vet cool.
    Niet te veel eten anders kan je niet meer in je galajurk
    Tot horens..Gr. Ed

  • 25 Januari 2014 - 19:03

    Ariaan:

    Zo leuk om te lezen. Lees het voor aan m'n moeder. Ze zal t wel erg naar d'r zin hebben!!
    Ik volg je op de voet. Juist mooi voor de foto's weinig mensen.

    Xxxx take care luv you :-)

  • 27 Januari 2014 - 14:23

    Cees Huurman:

    Leuk je reisverslag telezen. Vanavond ga ik naar de Mission. Morgen laat het je moeder lezen. Veel plezier Pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Kreta

Kruidenreis Rotterdam - Singapore

51 dagen cruisen met de MS Rotterdam

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2014

Singapore AirPort

24 Februari 2014

Terug naar Singapore

19 Februari 2014

Lombok Indonesie

14 Februari 2014

Singapore

10 Februari 2014

Marmagao India - Phuket Thailand
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 13732

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 28 Februari 2015

Zuid-Afrika

16 December 2013 - 01 Maart 2014

Kruidenreis Rotterdam - Singapore

12 April 2011 - 28 April 2011

Javan en Bali april 2011

Landen bezocht: