Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van mariekeh - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van mariekeh - WaarBenJij.nu

Singapore

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg

14 Februari 2014 | Singapore, Singapore

Singapore! Een eind en een nieuw begin… Ik vind het een beetje een trieste dag. Vanmorgen een ieniemienie beetje regen en nu net bij de veiligheidsdrill ook weer. Ik ben de stad niet in geweest want over 2 weken ben ik weer hier en dan heb je gratis excursies vanaf het vliegveld. Kniepert!

Joke en Tim (mijn tafelgenoten) zijn helaas naar huis en ook Ella, Koert en Anita zijn weg. Evenals 2 van mijn favoriete barkeepers maar die is het van harte gegund na een contract van 8 of 10 maanden! Ach, je weet maar nooit of je ze nog weer eens tegenkomt. Cruisen blijf ik wel doen in ieder geval. Het is wel fijn dat ik nu bij het Lido boven kan eten wanneer ik zelf wil. Het is nu pas om 19.30 donker en het is ook een heerlijke temperatuur dus wat moet je dan in een eetzaal als de afvaart precies dan is. In Europa was het toch donker en zag je zowiezo niets dus daar maakte het niet uit. En de niet zo slimme opmerkingen van mijn overgebleven tafelgenoot kan ik missen als kiespijn. Jammer want zijn vrouw is echt heel leuk en ze verbeterd hem ook steeds maar het is een beetje gênant aan het worden…

Thailand was hartstikke leuk. Excursie geboekt en om 8.15 2 uur in de bus gezeten om over te stappen in een… BOOTJE! Eerst gaan varen in het noorden van Phuket naar een eiland waar een James Bond film is opgenomen. Echt een supermooie omgeving met al die begroeide rotseilanden die uit de zee steken. Volgens mij is het de Andamanzee ofzo? Het is er maar 1 tot 2 meter diep. Daarna naar het meest kitcherige (moslim) dorpje op palen in de zee. Alleen winkeltjes, restaurants en helemaal achterin een schooltje. Wat een smerige bende daar. Je zag ook allemaal plastic flessen drijven en het stonk soms enorm. Verder kreeg je ook weer een alleraardigste blik als bleek dat je niets wilde kopen. De Long-necks maar dan op zee… Daarna een heerlijke thaise lunch en daarna naar een tempel in een grot. Allemaal speciale apen zei de gids want ze hadden langere staarten ofzo. Ik kon het verschil met eerdere apen niet zien maar ja, hun plekje is altijd specialer dan een ander maar dat is overal ter wereld zo… ’s Avonds op het achterdek pizza gegeten en de afvaart gekeken en besloten om naar het Lido te gaan als Joke en Tim afstappen in Singapore. Om 23.00 was de Filippijnse crewshow. Heel erg leuk met o.a. het volkslied, een kaarsendans en een levenslied van Marlon ala Julio Iglesias. Ook de Chippendales kwamen bijna voorbij…
Skwiek kwam ook nog even vertellen dat ik hem niet meer kan horen want hij heeft nieuwe sneakers gekocht. Het was blijkbaar toch te warm op het sportsdeck in de zon…

De volgende dag kwamen we aan in Maleisië, Georgetown. Dit was een leuk stadje meteen aan de haven met een China-town en India-town maar ik haalde mijn voet open aan mijn eigen slipper. We waren al gewaarschuwd dat we absoluut niet naar het strand mochten gaan of zwemmen want er was e-colli bacterie geconstateerd dus op zoek gegaan naar pleisters en schoonmaakspul. Samen met een zak zuurtjes en 2 1,5 literflessen water was ik $3,- kwijt. Het was ook echt bloedverziekend heet dus teruggegaan naar het schip want ik was ook een klein beetje op mijn rechterarm verbrand omdat ik daar gisteren mee uit het bootje had geleund.
De volgende dag waren we in Klang. Dat is weer een haven zoals de Maasvlakte bij ons en Kuala Lumpur ligt op 80 kilometer. Het is echt heel irritant dat het zover weg ligt en je steeds veel kosten voor vervoer kwijt bent. Dat moet je ze dan in Oman nageven, daar hadden ze wel busjes naar het centrum 5km verder. Straks in Jakarta is het ook weer zo en blijf ik gewoon weer lekker aan boord…
Het stadje Klang, waar niet veel te doen is, lag op 20 kilometer maar ben lekker aan boord gebleven net als heel wat anderen. Eindelijk weer eens tijd voor een tijdschrift en wat schrijven en de films (1&2) Hungergames gekeken. Gepikt van Stephen King’s De Marathon???
Volgens het excursieboekje zijn er wel leuke excursies maar ze zijn allemaal ver weg en duur voor die paar uur dus ik denk dat ik liever een paar weken met Fox ga. Volgens mij heeft Kees van Duijne daar een heel leuke vakantie gehad.

Fijn om te lezen dat jullie allemaal een beetje meeleven en bedankt voor jullie reacties! Ik vind het ook leuk om van jullie weer te horen! Morgen over 2 weken ben ik weer thuis…

Veel liefs, Marieke

  • 14 Februari 2014 - 10:28

    Anko:

    Hey Marieke,

    Dit is het eerste verslag wat ik van je gelezen heb en heb direct alle andere verslagen maar door gelezen. Wat een geweldige ervaring moet het zijn om zo lang van huis te zijn en in zo super omgeving. Ik begrijp dat je dus al ruim over de helft bent en dat je spoedig terug keert. Ik zou zeggen geniet er nog even van en tot snel.

    Groet

    Anko

  • 14 Februari 2014 - 12:21

    Nelleke:

    Hoi Mariek!

    Leuke foto's ook weer op je FB, nog 1 rondje om de eilanden en dan weer naar huis...

    Nog veel plezier!

  • 14 Februari 2014 - 17:49

    Marieke:

    Je hebt me dus nog niet gemist zwagert!

  • 14 Februari 2014 - 17:57

    Kees Van Duijne:

    Die Fox reis naar Maleisie (met Borneo) kan ik zeker ten zeerste aanraden Marieke. Dan kom je trouwens ook in Georgetown. Maar er is veel meer in Maleisie de mooite waard, Borneo, Kuala Lumpur, Cameron Highlands, en natuurlijk een paar dagen luieren op Langkawi. Moet je zeker een keertje doen! :)

    Maar zo te lezen bevalt dit je ook goed (behalve dan dat ze op de verkeerde plekken stoppen vaak). Veel plezier nog met "het restje" :)

  • 14 Februari 2014 - 18:12

    Arnold:

    Hè mariek je kan beter daar blijven want hier is het echt klote weer regen en koud jij heb het super naar je zin hoor ik dus je gaat zeker bij boeken en kom ik ook even langs gaaf wijfie daar jofel is ondertussen verbouwd daar zal jij wel van opkijken maar oke het gaat goed hier dus groetjes van uit Bleiswijk

  • 14 Februari 2014 - 18:52

    Thea Huurman:

    Hoi lieve Marieke,
    Fijn, dat je reis zo geweldig is. We genieten steeds van je reisverslagen. Ben benieuwd naar je fotoboeken later. Hier is het waardeloos weer, dus geniet er nog maar even van. Ik denk, dat heel veel mensen je zullen benijden, al is het maar vanwege het lekkere warme weer daar. We missen je wel hoor, want je bent al heel lang uit zicht nu.
    Nog hele fijne dagen en veel liefs van papa en mij gewenst.
    Xxx- mama en papa.

  • 16 Februari 2014 - 12:42

    Christa:

    Hoi hoi,

    Weer zo'n leuk verslag. Door alle beschrijvingen in geuren en kleuren is het net of we er een beetje bij zijn. Tijd gaat zo snel, je bent al zo weer thuis. Dan moeten we maar weer gaan lunchen met zijn vieren;)
    Van de week komen Daan en Anna nog een nachtje bij ons logeren en dan gaan we natuurlijk nog wat leuks doen. Maar we missen je we hoor! Want NL is wel stil zonder jou. We zien elkaar snel weer. Xxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Kruidenreis Rotterdam - Singapore

51 dagen cruisen met de MS Rotterdam

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2014

Singapore AirPort

24 Februari 2014

Terug naar Singapore

19 Februari 2014

Lombok Indonesie

14 Februari 2014

Singapore

10 Februari 2014

Marmagao India - Phuket Thailand
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 13702

Voorgaande reizen:

10 Februari 2015 - 28 Februari 2015

Zuid-Afrika

16 December 2013 - 01 Maart 2014

Kruidenreis Rotterdam - Singapore

12 April 2011 - 28 April 2011

Javan en Bali april 2011

Landen bezocht: